pro internetový obchod na internetové stránce prodávajícího www.copy24.cz
prodávající a provozovatel internetového obchodu:
Copy.sk, s.r.o., so sídlem Mlynské Nivy 73, 821 05 Bratislava
IČO: 47 182 393
DIČ: 202 380 0218
zápis v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl Sro, vložka číslo 90092/B
bankovní spojení: Tatra banka, a.s., č.ú. 292 290 2683/1100
IBAN: SK80 1100 0000 0029 2290 2683, BIC: TATRSKBX
telefón: +421 903 477 477
email: info@copy.sk
(1) Prodávající odpovídá za vady objednaného zboží s výjimkou vad, které jsou způsobeny v důsledku nesprávných nebo nevhodných podkladů dodaných od kupujícího nebo údajů zadaných kupujícím v objednávkě.
(2) Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme objednané zboží.
(3) Kupující je povinen okamžitě po převzetí zboží jej zkontrolovat a reklamovat zjevné vady, zejména množstevní a sortimentní rozdíl nebo znehodnocení zboží (zdeformovaný obal, poškozený obal apod.).
(4) Práva z odpovědnosti za vady (reklamaci) je třeba uplatnit bez zbytečného odkladu během záruční doby. Po uplynutí záruční doby právo na reklamaci zanikne.
(5) Reklamaci lze uplatnit osobně u prodávajícího Copy.sk, s.r.o., Mlynské Nivy 73, 821 05 Bratislava, telefón: +421 903 477 477, email: info@copy.sk nebo písemně zasláním oznámení o reklamaci spolu s reklamovaným zbožím na adresu Copy.sk, s.r.o., Mlynské Nivy 73, 821 05 Bratislava. V případě uplatnění reklamace písemně je třeba v oznámení o vadách, které má zboží uvést i navrhovaný způsob vyřízení reklamace zboží a přiložit fotokopii faktury.
(6) Pokud kupující reklamuje odstranitelnou vadu (tj. vada, kterou lze odstranit a nedojde přitom ke změně vzhledu nebo funkčnosti zboží) má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Kupující má právo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží (výše slevy je věcí dohody mezi kupujícím a prodávajícím) nebo odstranění vady zboží, nebo výměnu zboží, nebo týká-li se vada jen součásti zboží, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnost vady. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
(7) Pokud kupující reklamuje neodstranitelnou vadu, která brání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat jako zboží bez vady, má právo žádat výměnu věci nebo od smlouvy odstoupit (vrácení peněz). Stejná práva kupujícímu přísluší, jde-li sice o odstranitelné vady, nemůže-li však pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě (nejméně dvakrát) nebo pro větší počet vad (nejméně tři) zboží řádně užívat.
(8) Pokud má reklamované zboží jiné neodstranitelné vady, které ale nebrání řádnému užívání věci má kupující a právo na přiměřenou slevu z ceny zboží. Výše slevy je věcí dohody mezi kupujícím a prodávajícím
(9) Na základě rozhodnutí kupujícího, které z těchto práv uplatňuje, prodávající určí způsob vyřízení reklamace (předání opraveného zboží, výměna zboží, vrácení kupní ceny zboží, vyplacení přiměřené slevy z ceny zboží, písemná výzva k převzetí plnění nebo odůvodněné zamítnutí reklamace), ihned, v složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později, nejdéle však 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace může kupující od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží. Vyřízením reklamace je ukončení reklamačního řízení předáním opraveného zboží, výměnou zboží, vrácením kupní ceny zboží, vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
(10) Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek všechny náklady nese prodávající. Odborným posouzením je vyjádření znalce nebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou, nebo stanovisko osoby oprávněné výrobcem k provádění záručních oprav (autorizovaný servis). Tato osoba je obvykle uvedena v v záručním listě, případně v reklamačním řádu. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vyřídila, je povinná v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení (soudní znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). Bude-li odborný posudek v prospěch spotřebitele, může reklamaci uplatnit znovu; znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout. Náklady odborného posouzení jakož i všechny ostatní související účelně vynaložené náklady nese prodávající. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související náklady.
(11) Při uplatnění reklamace bude kupujícímu vydáno potvrzení. Není-li možné potvrzení doručit ihned, doručí se bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, má-li kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem. Písemný doklad o vyřízení reklamace bude kupujícímu vydán nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
(12) Prodávající neodpovídá za vady zboží zejména pokud (a) kupující způsobil vadu zboží sám, (b) kupující před převzetím zboží o vadě zboží věděl, resp. byl na vadu výslovně a jasně upozorněn a byla-li pro vadu poskytnuta sleva z ceny zboží, (c) vady vznikly v záruční době v důsledku opotřebení zboží způsobeného běžným používáním, (d) byly vady způsobené zásahem neoprávněné osoby do zboží nebo jeho součástí, ( e) se zboží reklamuje po uplynutí záruční doby nebo jiné lhůty, v rámci které si má zboží uchovat své specifické vlastnosti, (f) vznikly v důsledku živelné katastrofy, (g) byly způsobeny (úmyslným nebo neúmyslným) nesprávným, nevhodným či nadměrným používáním zboží, jeho nesprávným ošetřováním, nesprávným použitím.
(13) Za vadu zboží se nepovažuje přirozená změna vlastností zboží z důvodu přirozených změn materiálu, ze kterých je zboží vyrobeno. Nejde o vadu, pokud z povahy prodaného zboží vyplývá, že jeho životnost je kratší než záruční doba a když při obvyklém užívání takového zboží dojde k jeho celkovému opotřebení ještě před uplynutím záruční doby.
(14) Pro účely odstoupení kupujícího od kupní smlouvy z důvodů uvedených v tomto reklamačním řádu je kupující povinen zaslat poštou nebo e-mailem nebo osobně předložit prodávajícímu oznámení o odstoupení od kupní smlouvy, spolu s uvedením důvodu odstoupení, kontaktními údaji kupujícího a bankovními údaji, na které má být kupujícímu vrácena kupní cena za reklamované zboží.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti od 1.11.2014